
Σοκ και έντονο προβληματισμό έχουν προκαλέσει οι καταγγελίες που έρχονται στο φως σχετικά με τον πρώην Αρχιμανδρίτη στο Κερατσίνι, ο οποίος βρίσκεται στο επίκεντρο σοβαρών αναφορών από πρώην μέλη της ενοριακής κοινότητας.Μέσα από τις μαρτυρίες τεσσάρων νεαρών γυναικών και των οικογενειών τους, που παρουσιάστηκαν στην εκπομπή «Εξελίξεις τώρα», περιγράφεται ένα σκηνικό απόλυτου ελέγχου, με καταγγελί…
Σοκ και έντονο προβληματισμό έχουν προκαλέσει οι καταγγελίες που έρχονται στο φως σχετικά με τον πρώην Αρχιμανδρίτη στο Κερατσίνι, ο οποίος βρίσκεται στο επίκεντρο σοβαρών αναφορών από πρώην μέλη της ενοριακής κοινότητας.
Μέσα από τις μαρτυρίες τεσσάρων νεαρών γυναικών και των οικογενειών τους, που παρουσιάστηκαν στην εκπομπή «Εξελίξεις τώρα», περιγράφεται ένα σκηνικό απόλυτου ελέγχου, με καταγγελίες για ψυχολογική πίεση, οικονομική εκμετάλλευση και κακοποιητικές συμπεριφορές. Σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι καταγγέλλουσες, ο ιερέας φέρεται να είχε σημαντική επιρροή στην καθημερινότητα των ανθρώπων που βρίσκονταν κοντά του, επηρεάζοντας προσωπικές επιλογές, σχέσεις και οικογενειακές αποφάσεις.

Τέσσερις γυναίκες καταγγέλλουν πρώην αρχιμανδρίτη για βιασμό: «Xάιδευε ανάμεσα στα πόδια μου…»
Οι ίδιες υποστηρίζουν πως το συγκεκριμένο περιβάλλον βασιζόταν στην έννοια της απόλυτης υπακοής, με τον Αρχιμανδρίτη να παρουσιάζεται ως πρόσωπο που δεν μπορούσε να αμφισβητηθεί. Όπως περιγράφουν, κάθε αντίρρηση ή διαφορετική άποψη αντιμετωπιζόταν ως κάτι αρνητικό, δημιουργώντας ένα κλίμα φόβου και εξάρτησης.
Καταγγελίες για απομόνωση και αυστηρούς κανόνες
Οι καταγγέλλουσες περιγράφουν πως η εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο του ιερέα είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια σχέση εξάρτησης, η οποία, σύμφωνα με τις ίδιες, άνοιξε τον δρόμο για αξιόποινες πράξεις. Ένα ακόμα στοιχείο που προκαλεί οργή είναι το γεγονός πως οι γονείς αρχικά πίστεψαν ότι αν μιλήσουν, θα τους συμπαρασταθούν και θα αποκαλυφθεί η αλήθεια για να μην υπάρξουν και άλλα θύματα. Η πραγματικότητα όμως ήταν διαφορετική. «Αυτή η οργή εναντίον του βγήκε πολύ αργότερα, όταν κατάλαβα πόσο διεφθαρμένο ήταν -και το περιβάλλον του- και αυτοί οι άνθρωποι όλοι, που τους εμπιστευόμασταν. Θα ήθελα πραγματικά να τους γδάρω ζωντανούς».
Μάλιστα, τους συμβούλευσαν να μην απευθυνθούν σε τρίτους. «Μας είπε μία… κατηχήτρια: “Προσeξτε, μην πείτε τίποτα σε κανέναν. Και πολύ βασικό, μην πάτε σε κανέναν ψυχολόγο και ψυχίατρο, γιατί θα γίνει χειρότερα. Αν χρειαστείτε ψυχοφάρμακα, θα σας δώσουμε εμείς”. Στα παιδιά είπαν αυτό: “Μη μιλήσετε, μην πείτε τίποτα…”. Αυτό που είπανε σε εμάς είναι, “φροντίστε, ξέρω ‘γώ, να παραμείνουμε όλοι μαζί ενωμένοι”. Δεν ήταν μόνος του. Είχε την υποστήριξη άλλων ανθρώπων. Κοροϊδία μες στα μούτρα μας. Αυτό. Η προσπάθεια της συγκάλυψης. Δεν γίνεται αυτό το έγκλημα να αποσιωπάται και να θέλουμε όλοι να κάνουμε ότι δεν έχει γίνει».
Δείτε και αυτά